homedienstenMindfulness

We krijgen tegenwoordig veel prikkels te verwerken. Er is veel drukte in en om ons heen. Om jezelf goed staande te houden, is het prettig om je te kunnen ontspannen. Met Mindfulness leren jongeren van 12 t/m 18 jaar om een ‘vol hoofd’ tot rust te brengen. 


Proces mindfulness

In tien weken word je getraind in het ‘leren aandachtig te zijn’. Iedere week is er een bijeenkomst die ongeveer 1,5 uur duurt. Wat leer je tijdens de Mindfulness training?

  • Je lichaam en geest tot rust brengen.
  • Benoemen en begrijpen van emoties en gedachteprocessen zoals angst, woede, verdriet en piekeren.
  • Aanwezig zijn in het nu, ook als er spannende dingen te wachten staan of als er nare dingen zijn gebeurd. 
  • Zelfvertrouwen hebben door het leren loslaten van oordelen over je eigen gedachten en emoties.
  • Je geheugen verbeteren door je aandacht te richten op wat je nu doet.
  • Aardiger zijn voor jezelf en anderen.
  • Concentreren - en merken wanneer je dat niet doet. 


Resultaten mindfulness

Na de Mindfulnesstraining kun je je beter concentreren en weet je hoe je met emoties, frustraties, pijn en stress om moet gaan. Ook voel je je minder vermoeid en gestrest en kan je vaak ook beter slapen ‘s nachts. Je kunt je beter ontspannen en hebt meer energie, balans en plezier in je leven!




Wil je meer weten? Neem gerust contact op!